Torsdag.

Tjena mors allihpa! (ville testa med något nytt än vanliga ("God kväll") 
Jag hoppas ni alla mår bra och har haft en fin dag. Min har varit helt okej. Mamma var in till mig tidigt på morgonen och förstärkte lite på stumpen för det hade blödit lite. Det var typ blod blandat med kladd så det var inte rent blod tack och lov!
Jag vaknade strax efter 09:00 dö trött! Brukar alltid sova lite längre annars för jag sover så dåligt om nätterna.. Inte alls kul tyvärr...
Käkade tunnbrödsmacka med julskinka i till frukost och stekt ägg bredvid. Det är ju så himla gott! 
Sen efter det så strechade jag och assistenten mitt friska ben, för det är krokigt. Vi ska försöka få det till två gånger per dag istället för en gång. Att strecha mitt ben är super viktigt. Jag kanske inte kommer få ut det helt och hållet igen men man kan ju alltid försöka behålla den rörlighet jag har. 
Resten av tiden så har jag lindat om och förstärkt stumpen lite, packat och gjort mig iordning. Sen tränade jag lite mot slutet innan taxin kom. 
Kom ivåg lite senare hemifrån denna gång för bärhjälpen hittade inte till mig. Det roliga är att han har varit hos mig förut. Hehe! 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover ganska direkt. Sen har jag bara väntat på pappa och Annabelle som kom förbi en stund. Han hade med sig parfym som jag har beställt från grandparfym.
 
 
Det vart Taylor Swift's Wonderstruck och Paris Hiltons Dazzle. Dom luktar jätte gott! Speciellt Paris Hiltons parfym. Jag har alltid gillat det hon gör.  Jag har dessutom börjat älska parfymer. Vet inte riktigt varför egentligen? Jag använder parfym ganska mycket om dagarna för tyvärr börjar stumpen lukta väldigt lätt. Allt ifrån fukt luft till bakterie- och blodlukt. Det är jobbigt och inget jag kan göra åt.. 
I paketet från grandparfym kom det även lite provförpackningar. Det var ju kul! Tycker det företaget är jätte bra, och jag vill tipsa om dem till er. 
 
 
Jag hade även fått en 3 i en sminkpenna i svart. Det är till ögonskugga, läpp penna och ögonbrynen. Förstår dock inte vem som vill ha så mörk på läpparna? 
Jag funderar på att ha det som kajal, även om det inte riktigt står det. Men eftersom den går att ha som ögonskugga så antar jag att den inte är så jätte farlig att ha runt ögonen? 
 
 
Pennan fick jag från elaofsweden för att dom skickade en väska med trasig dragkedja som jag beställde förut. Det är ju tråkigt att grejerna är trasiga när man får dem.  Dom sa även att jag skulle få 50% rabatt vid nästa beställning. Men jag vet inte om jag vill beställa därifrån ärligt talat.. 
 
Nåja.. Pappa och Annabelle stannade till strax efter 17:00, sen var det dags för mig att käka middag och förbereda mig för dusch. Och den gick bra, men jag fryser något enormt i duschen. Jag typ hoppar och skakar och hackar tänder. Blir även jätte kall på huden, men det är skönt att jag fort blir varm igen när jag är klar. 
Efter duschen har jag fått blod påkopplat och kollat på TV. Det var ju permiär av det nya programmet Uppfinnarna på TV4. Jag tyckte det var bra men det påminde lite om Draknästet som gick på Svt förut och lite om Idol (Typ när dom säger "ja" eller "nej" och "du har inte gått vidare". Någon blandning typ. 
Och nu sitter jag här vid datorn. Ska kolla lite bloggar och så.. Sen blir det väl att käka något innan man fastar inför omläggningen imorgon. Jag ser inte fram emot det. Sen när morgondagens omläggning är gjord så ska jag bära det till onsdag nästa vecka stället för tisdag. Det blir en dag till och jag tycker det är så jobbigt.  Jag hoppas innerligt att omläggningen blir bra! 
Har t.om skrivit på stumpen viktiga saker som dom ska tänka på. Där kollar dom ju så dom kan ju inte glömma eller missa det? 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Smart med anteckningen! Hoppas att de är noggranna :)

Du kan ju variera dig genom att skriva en rolig historia på stumpen nästa gång ;)

Svar: Det kan man ju göra :P
Saara

2012-11-02 @ 07:53:58
URL: http://syrholen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0