Min torsdag!

Tjena hejsan allihopa! 
Hoppas ni alla mår bra! Just nu mår jag hyffsat. Men jag har haft otroligt ont under kvällen, men nu är det mycket bättre! Har precis käkat lite innan jag ska fasta och jag tänkte nu skriva lite om min torsdag oavsett om tiden passerat till över 00:00 och det egentligen är fredag. 
Som sagt. Torsdagen började med att jag var halv vaken från 09:00 och låg och drog mig till tio ungefär. Trodde assistenten skulle komma 09:00 för det är då hon börjar, men jag fick reda på sen att hon hade blivit lite dålig igen. 
Och jag och mamma vart ju genast nojiga hemma över det. Eftersom hon var hemma hos oss i onsdags och jobbade med mig. Vi tänkte ju hela tiden att tänk om hon bar på något virus redan söndag - måndag och aldrig riktigt vart av med det då hon var hos oss onsdagen. 
Jag blev skit nojig för jag vill verkligen inte bli sjuk. Och min assistent hjälper ju mig med en hel del. Tar fram frukost och mat och så. 
Tack och lov så blir jag sällan smittad när andra är sjuka. Feber får jag bara då jag har infektion i t.ex stumpen. Hoppas det gäller denna gång också att jag inte är smittad. Men jag var fatiskt lite dålig igår kväll och början på natten. Men det verkade bara vara tillfälligt som jag hade. 
Nej men hoppas jag slipper förkylningar, magsjuka och alla såna jobbiga sjukdomar. Jag vet inte alls hur det skulle bli med vården om jag är sjuk i typ magsjuka t.ex, eftersom jag har narkos 2 ggr i veckan. Tror knappast att dom skulle söva om man är sjuk. 
Nog pratat om det. Fick en näringsdryck, stekta ägg och en clementin till frukost. Sen var det bara att packa och fixa mig iordning för att åka till sjukhuset. 
Fick även en helkroppsmassage av mamma. Kände att det behövdes och mamma är så snäll som gör det!  Så jag fick slappna av lite. 
 
Taxin kom strax efter 15:00 som vanligt. Tog E18 till sjukhuset och kom fram strax innan 16:00. Prover togs ganska direkt och sen kom pappa och Annabelle på besök. Frågade om han kunde köpa med sig mat till mig från MAX som ligger alldeles i närheten. Fick reda på att han bara hade 20 kr kvar efter att ha handlat tidigare idag och skulle få sin lön i morgon. 
Sen sa han att hade jag hört av mig tidigare på dagen så hade han kunnat bjudit.
Men grejen är ju det att man vet ju i stort sett aldrig när pappa kommer... Tyvärr!  Men det var kul att han kom en liten stund så fick jag prata lite med honom. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är himla konstigt och lustigt att det bara är mig han har kontakt med. Jag menar, han har ju fler barn och dessutom ett barnbarn. 
Tycker som sagt att det är jätte konstigt och jag har gjort det jag har kunnat för att han ska försöka kontakta min lillasyster. Men det blir aldrig av och jag förstår inte varför? Jag menar, hon är ju minst av hans döttrar. 
Därför blir jag verkligen jätte glad att mammas kar ställer upp så mycket och finns för henne! 
Mina systrar och syskon över huvudtaget förtjänar bara det bästa! 
Nog pratat om det. Pappa och Annabelle stannade strax under 60 minuter. Dem gick när jag fick in min mat som knappt gick att äta. Det ska tydligen vara panerad fisk med potatismos. Men det var inte mycket fisk i maten kan jag lova! 
Det var mest sånt där jox över. Så det vart inte mycket till mat för min del.. 
Sen på kvällen var det dags för dusch. Duschen gick helt okej fast jag hade ont. Fick även reda på mitt kalium värde och blodvärde i ungefär samma veva. Kaliumvärdet låg på 5,9 och det är tok för högt! 
Och mitt blodvärde låg på 83 så jag har en påse blod som droppar på just nu. Hoppas kaliumvärdet går ner lite så det blir omläggning imorgon. Är det för högt så vill dem inte söva. Nu kommer jag vara orolig 
Så håll tummarna!! 
 
Nu ska jag kolla lite på webbTV och kika runt lite på nätet. B.la beställa en julklapp till någon jag känner. Säger inte vem för dem flesta läser min blogg som jag känner. 
Vill förresten visa vad jag fick på posten idag: 
 
 
En pussel boll i Hello Kitty som jag vann från en Hello Kitty tidning.  Fick även veta att jag har vunnit en annan tävling men det priset har jag inte fått hem än. Vilket flyt jag hadde med tävlingar igår! Det är jätte kul! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0