Fråga + Svar!

 
 
 
Svar: Jag amputerade mig när jag var runt 13år gammal i Uppsala på Akademiska sjukhuset. Det finns några anledningar till varför jag amputerades. Lättaste förklaringen är att: Benet var så förstört med dålig cirkulation, värk. Det var nästan så att så fort man man petade på benet så gjorde det ont. Sen en stor anledning till att det amputerades var att benet var en stor belastning för min kropp och hjärta med alla kärl..
 
 
 
Svar: Jag är 21 år gammal. 
Och svar på din andra fråga - Ja jag kan göra vanliga saker till en viss del. Kanske inte precis allt t.ex bada, men en del som shoppa. Vill jag ta en shopping runda på stan så blir det oftast samma dag som jag harr gjort min omläggning för då känner man sig fräshast då allt är ny gjort och torrt i stumpen. Ju längre jag har gått med samma kompresser, lindor och så, desto jobbigare känns det i stumpen. 
Men jag shoppar inte alls ofta ute på stan och så. Är för det mesta hemma eller på sjukhuset. Nu har jag så otroligt underbara vänner som kommer hem till mig och hälsar på och det betyder ehört mycket för mig! 
 
 

Kommentarer
Postat av: E

Kommer stumpen aldrig att läka? Om inte kommer det ju påverka ditt framtida liv mycket eller hur? Hur känner och tänker du kring jobb? Vad vill du jobba som, kommer det vara möjligt? Att flytta hemifrån, hur avlägset är det? Att nån gång få barn, är det något som kommer vara riskfritt? Hoppas det inte blev för personligt, du väljer ju själv om du vill svara :)

2012-11-27 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0