Måndag!

God kväll!
Hoppas ni har haft en fin helg?
Min har varit okej, förutom igår. Har känt det jobbigt i stumpen nästan hela dagen igår och sen vart det bara värre till kvällen. Det kändes nämligen som om något rann. Det är inget som syns på det stället men dynan som ligger över är typ hård när man petar på den, så förmodligen har något runnit men sen torkat. Kände mig även illamående och kunde knappt äta. Det kändes som om det bara ville knyta sig i magen och komma upp igen. Dricka gick bra.
Senare på kvällen kände jag även mig febrig så jag tog och kollade febern. Det visade sig att jag hade det.
Förmodligen är det något i stumpen som är "boven" till febern.
Så resten av kvällen låg jag bara och kollade på Big brother.

Tillbaka till idag. Måndag som sagt. Kände att det inte alls var bra i stumpen imorse när jag vaknade. Bad mamma linda om b.la.. När det känns tufft i stumpen så föredrar jag att hon gör det istället för assistenten.
Assistenten är absolut inte dålig. Det handlar mer om att mamma har lindat om så många gånger och jag känner mig fortfarande säkrast med henne. Men jag hoppas att det är bättre och att jag börjar känna mig mer och mer säker med assistenten.
Nog pratat om det. Käkade frukost och fixade mig iordning för att åka till sjukhuset. Åker som vanligt på måndagar 12:20 och är framme strax innan ett.
När jag kom fram så tog man prover ganska direkt och kollade blodtryck. Det gamla vanliga som man brukar göra.
Mitt blodvärde låg på 88 så blod slapp jag. Då kan det inte ha blödit så mycket om det är det som har runnit. Ett annat alternativ är att det är kladd. Eftersom jag dessutom hade feber. Stumpen luktar även konstigt... Usch!
Kaliumet låg på 5,9. Det är jätte högt och inte alls bra! Hoppas verkligen att det går ner till imorgon då jag har omläggning. Det ligger nu på gränsen att det kanske inte blir av.. Är verkligen skit orolig! Men man ska ta ett nytt blodprov imorgon och kolla det. Dessutom ska jag få en dos resonium mot hög kalium till. (Har redan fått en)

Nog pratat.. Finns inte så mycket mer att säga.. Nu ska jag kolla på en dokumentär på Svtplay och sen kolla runt lite på nätet. Även ta något att äta innan klockan 00:00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0