Torsdag!

God kväll på er!
Dagen börjar gå mot sitt slut. Hoppas ni har haft en fin dag? Jag har faktiskt haft det helt okej.
Min dag började med att man blev väckt mellan 10 och 10:30. Kommer inte riktigt ihåg när för jag var så trött. Men den som väckte mig tyckte väl att jag skulle vakna till..
Jag är så fruktansvärt seg på mornarna. Förstår inte? När jag jag blir väckt så har jag ögonen öppna i mellan 20-30 sekunder, och sen så somnar jag typ nästan till, tills någon säger:
- Saara vakna!
Då öppnar man liksom ögonen fort som fasen och säger.
- JA JA! Jag är vaken! Haha!

Aja.. Käkade lite frukost och sen efter det har jag förberett mig och packat inför turen till sjukhuset. Fick även årets första milkshake hemma!
Jag sa till mamma att "gud vad det skulle vara gott med en milkshake!" Då var hon snäll och fixade det. Min fina, snälla mamma!
God var den också!



Sen strax efter 15:00 så åkte jag till sjukhuset.
När jag kom fram så tog man prover ganska direkt och sen har jag bara kollat på TV. Vid 17:30 så bestämde jag mig för att testa komma upp i rullstolen för jag ville ut och till kiosken en stund. Det var ju så fint väder ute. Så jag gick ut för min ytter dörr här på mitt rum och tog utevägen till kiosken. Sen handlade jag lite gott som jag ska försöka spara hem till helgen. Får se hur jag lyckas med det!





Mitt köp. Boken är en självbiografi som lät himla intressant. Det handlar om ett föräldrar par som har barn som riskerar att dö i en obotlig sjukdom och dom blir dem första i Sverige att genomföra gallring av embyron i jakt på ett identiskt barn som kan donera benmärg b.la till det sjuka barnet.

Som sagt, den lät intressant. Kan kanske skriva en recension när jag har läst den? Dock har jag typ 7-8 böcker hemma som jag inte har läst än, så vet inte när jag ska läsa denna. Men jag köpte boken ändå trots att jag har så många olästa hemma. Det var den sista i kiosken och det gjorde mycket!

Nog pratat om min dag. Klockan börjar bli mycket och jag väntar min andra blodpåse. HB är lågt som vanligt. Så snart kommer sköterskan med blodet och lite kvällsfika som jag ska få i mig innan 00:00 då jag ska fasta.
Nu ska jag kika runt på nätet och eventuellt beställa hem lite kläder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0