Omläggningsdagen!

Även om det har gått över till lördag så tänkte jag ändå bara skriva en kort rad här.

Jag fick min omläggning till slut igår. Kl 13:45 skulle jag vara på operation.

Tycker det är bra att få omläggningarna senare på fredagarna. Eftersom det blir så långt till nästa gång som då är tisdag. För mellan Fredag och tisdag så blir det ju en extra dag, än tisdag till fredag.


Så om jag fick bestämma mina tider för omläggningarna så skulle det vara tidigt på tisdagar men sent på fredagar. Men i stället är det tvärt om typ.. Gaah!
Fredagarna förstår jag varför det blir tidigt för då har om knappt någon operation och dom slutar tidigare. Men tisdagarna (med risk för att låta ego) förstår jag inte varför jag kan gå först?
(Så länge det inte är något akut såklart)
För om jag har fattat rätt så gör dom en opeartions plan/lista varje dag och då kan man ju skriva i Saara först!
Nej men nu ska jag vara mer seriöst. Jag förstår att det jag säger inte kommer gå igenom. Men jag tror säkert att skulle jag ha mina omläggningar så som jag vill så skulle jag säkert må bättre. 

Nu kom jag av mig... Hm? Men iallafall, omläggningen gick bra. Men hade väldigt ont efter så jag låg på uppvaket några timmar mer än vad jag brukar och fick dessutom mer smärtstillande än vad jag brukar. Missade klockan 20:00 taxin hem så dom hade beställt en taxi senare som jag kunde åka med men det vart så sent
(inte för mig! men andra tyckte det) Så därför är jag kvar fredag till lördag natten.
För ingenting liksom.  Känns dumt det! Men men. Och så måste jag betala lördagens vistelse här 80kr fast jag inte har gjort något.. 




Kolla vad jag fick av Kirurg OP igår! En smurf i virkat! Det är tydligen en där som håller på med sådant. Tack till er och ett större tack till dig som gjorde den! Tycker virkade figurer är såå söta!
Smurfen ska få stå brevid det där trollet i min hylla sen. Trollet fick jag förut av kirurg op!

Tack igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0