Måndag!

God kväll med er!
Ny vecka nu då.. Eller ja, den har ju redan startat..
Hoppas ni har haft en mysig helg? Min har varit helt okej. Har bara varit hemma och tagit det lungt.

Som sagt.. Måndag. Måndagen börjar gå mot sitt slut. Vaknade runt 10:00 av att assistenten väckte mig. Hihi!
Hon hade varit och hämtat ut mina mediciner så därför var hon lite senare hos mig. Annars kommer hon runt 09:20.
Käkade lite frukost och gjorde mig sen iordning för att åka till sjukhuset.
Taxin kom som vanligt 12:20. Det gör den alltid på måndagar och resan gick bra. Lite kul bara när vi kom fram och chauffören skulle hjälpa mig över till sängen. Han typ tappade balansen. Först såg det ut som om han skulle ramla över mig men sen så vred han sig och "dök" ner i båren.
Pinsamt för honom men det såg skit kul ut! Haha!

Strax efter 13:00 kom Pilla och Benjamin hit. Dom fick "landa lite" efter sin buss resa och sen tog jag mig upp i rullstolen och vi gick till kiosken.
Jag var så gotte sugen! Väl tillbaka i rummet så hann jag nästan komma upp i sängen och sen kom lymfterapeuten och jag tog även prover samtidigt. Hennes massage ser jag fram emot varje vecka! Så super skönt!



Sen efter 17:00 så vart jag själv, för Pilla och Benjamin skulle bege sig hemåt. Fick reda på provsvaren och dom var väl lite si sådär. HB låg på 83 så jag fick en påse blod. Mitt kalium låg på 5,5. Skönt att det har gått ner lite sen i torsdags, då det låg på 6,0 men det är fortfarande högt.
Fick en dos Resonium som ska sänka kaliumet. Det var lite kul när jag skulle få det

Min och sköterskans konversation:

Jag: - Det smakar inte bra det här!
Sköterskan: - Du får dricka det fort, och sen dricka mer.
Sen gick hon ut ur rummet och jag förstod inte vad hon menade. Sen ser jag min päron MER dricka på bordet. Det var ju den hon menade!
Haha! Det tog ett tag innan det klickade i mitt huvud att det var det hon menade. Jag trodde först hon menade att jag skulle dricka en mugg till.. Och jag funderade "vadå mer? det får man väl inte?"

Jaja. Så det kan gå!
Sen på kvällen har jag bara duschat och sen käkat kvällsfika och kollat på TV. Nu sitter jag vid datorn. Tänkte sitta här till 00:00 då prgrammet En annorlunda familj börjar. Missade det tidigare idag för att jag kollade på annat. Tur det kommer igen då Fast jag har en känsla av att jag fortfarande kollar på datorn.. Hittar alltid något spännande när jag ska stänga ner. Varför är det så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0