Min stora dag - Stöd du med!

Min stora dag är en stiftelse som hjälper svårt sjuka barn i Sverige att förverkliga sina önskedrömmar.
Det insjuknar hundratals barn i svåra sjukdomar varje år. Stiftelsen Min stora dag hjälper barn mellan 3-18 år som behöver uppmuntran när behandlingar och sjukhusbesöken är tuffa.
 
I ett barns fantasi kan allting hända. Att få träffa sin idol, åka utomlands, simma med delfiner, få ett nytt renoverat rum är bara några få grejer exemplar som Min stora dag har fixat åt barnen. 
Stiftelsen grundades år 2000 på initativ av Claire Rosvall. 
Min stora dag får inget bidrag av staten utan den drivs med hjälp av andra stiftelser, företag och privatpersoner och har ett 90- konto övervakat av Svensk Insamlingskontroll. 
Vill du kanske skänka en summa och förgylla någons dag? 
 
 
Det går även att smsa och skänka en gåva:
 
Sms:a dag till 72 970 så skänker du 50kr.
Sms:a dag 25  till 72 970 så skänker du 25kr.
 
Det finns även lite minstora dag produkter med Minstoradags logga, man kan köpa och stödja.
Jag har en reflex som ser ut så här + ett kort om stiftelsen:
 
 
 
Vill du ha mer information om vilka sätt du kan stödja verksamheten på så kan du gå in [HÄR]
Vill du läsa lite om olika upplevelser barnen har fått så kan du gå in [HÄR]
 
Till sist vill jag säga att jag själv har fått uppleva en massa roligt tack vare Minstoradag.
Jag har fått gå på två konserter och fått en egen bärbar dator och en bunt DVD i samma paket.
Jag har även fått biobiljetter från sjukhusets Lekterapi. Lekterapin på sjukhusena runt om i landet får biljetterna från Min stora dag.
Många kan tveka när det gäller stiftelser och organisationer om pengarna verkligen kommer fram. Men jag vet att dom gör det till denna stiftelse! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0