Torsdag!

God kväll på er alla!
Hoppas ni har det bra så här på kvällen. Jag har det helt okej. Dock är jag väldigt trött. Har inte sovit alls bra på två nätter. Det beror troligen på att man har ändrat tider på en av mina smärtstillande mediciner.
Tar ju Oxycontin b.la och förut tog jag den klockan 12:00 och 00:00. Men nu har dom ändrat så jag tar den 08:00 och 20:00. Jag kan rent av säga att dem tiderna suger!
Enligt mig så håller inte tabletten från 20:00 till 08:00, alltså tolv timmar. Den håller i några timmar och smärtlindringen hinner lagom gå ut tills jag ska sova.
Dom två senaste nätterna har jag haft jätte ont och jag har inte somnat förrän mellan 03:00-04:00...
Tar jag medicinen gamla tider, d.vs 00:00 då verkar den bättre än vad den gör nu. Jag kommer nog fortsätta på mina gamla tider med dem smärtstillandena.
Dom flesta av mina mediciner ligger i en så kallad apodos. Det är lite drygt att Oxycontinen är i klockan 08:00 och 20:00 påserna. Då måste jag förvara dem på något annat ställe fram till mina gamla tider.
 
 
Så här ser en apodos ut. Det är som en rulle med små påsar med tabletter i. Min räcker för två veckor. Fast denna hittade jag på google så den är inte min. Ganska fiffig grej egentligen! Slippa en massa tablettburkar..

Nog pratat om det. Torsdag idag. Blev väckt vid tio på morgonen av assistenten. Jag var verkligen helt borta typ. Var såå trött! Men det var bara att försöka piggna till. Hade jag kunnat, så hade jag sovit lite till. Haha!
Till och med assistenten sa idag att jag såg helt slut ut. Hehe!
När jag hade ätit upp frukosten så stretschade jag mitt friska ben med hjälp av assistenten. Mitt friska ben är ju krokigt så måste stretscha för att det inte ska bli ännu krokigare. Sen efter det fick jag massage. Det är så himla skönt!
Sen var det dags att packa och göra sig iordning för att åka till sjukhuset.
När jag kom fram så kom pappa hit. Han stannade i ca 50 minuter, sen åkte han. Han lovade att han skulle fixa svamp till mig. Får se om han kommer ihåg det?
När han åkte så kom sköterskan in och tog lite prover. Mitt HB låg på 89 så jag slapp blod! Wiihoo!! Det är skönt det! Och en annan sak - Jag tror mitt kaliumvärde var ganska bra/ok det också för jag har inte fått något Resonium mot det. Toppen va?

Sen på kvällen har jag bara duschat och kollat lite på TV. Följer ju Robinson. Folket som är med vill ju ta revansch! Vilken hejar ni på i Robinson? Jag hejar på Anna!
Hon har förresten blogg också. Upptäckte det nyss! Klicka på bilden för att komma dit!
 
 
Nu ska jag kolla runt lite på nätet.. Bland annat se om jag hittar något roligt virkmönster gratis. Det får dock inte vara för svårt. Är inte expert - än!


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0