T O R S D A G !

God kväll!
Är riktigt irriterad just nu. Jag får blod och sköterskan klantade sig med blodet och det kom på lakanet så nu måste dom byta lakan i sängen. Är så irriterad för samma grej hände idag tidigare också av en annan sköterska! Det verkar bara vara otur med droppen.
Ni kanske tänker nu: "Men det är väl bara att sätta dig i din rullstol medan dem byter?"
Har man ont och det är jobbigt med stumpen, så är det inte så "bara" tyvärr... Som sagt, är väldigt irriterad och sur!
Nog pratat om det.
Torsdag idag då. Dagen börjar gå mot sitt slut. Förutom att jag har haft det lite jobbigt med stumpen så har jag annars haft en väldigt bra dag.
Var ju hemma onsdag till torsdag natten och det var faktiskt skönt. Idag hemma, har jag bara packat och gjort mig iordning för att åka till sjukhuset. Sen när jag kom fram så tog man blodprover ganska direkt och sen kom Pilla och Benjamin hit. Pappa och Annabelle kom någon minut efter. Himla trevligt att alla kom idag. Känns som jag inte har sett dem på ett tag. Benjamin blir bara större och större, när man ser honom så kan han dessutom mer och mer. Han var så himla söt när Pilla la ner honom på golvet och han ålade. Det påminde om en knubbsäl bebis som tar sig fram för första gången. Jag kunde inte låta bli att skratta! Haha!
Pappa och Annabelle stannade till halv sex ungefär, Pilla och Benjamin nästan en timme längre. För sen var jag tvungen att duscha, så dom åkte. Duschen gick bra men jag tror sköterskorna fick svettas lite där inne. Hähäh! Dom står ju i plastförkläden som har ärmar också. Så det blir nog rätt kvavt med dem på. 
Får blod idag för blodvärdet var väldigt lågt. Det låg bara på 71 idag. Så jag får nog två eller tre påsar blod. Mitt kalium verkar ha legat okej för jag har inte fått någon Reconium idag. Toppen att något är bra!
 
Nu ska jag vänta på att få kvällsfika så jag kan äta lite innan jag ska fasta. Sen blir det väl att byta det där förbannade lakanet. Själv så tycker jag inte att fläcken är super stor så får mig skulle det inte göra något om det råkar vara där men dom är rätt kinkiga här så jag måste nog byta.. Suug!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0