Måndag!

Måndag nu då! Påsken börjar gå mot sitt slut och det är en ny vecka.
Tycker det är skönt att helgen är över och så.
Men jag hoppas ni alla har mår bra och har mått bra under påsken och tillbringat den med era nära och kära. Jag har fått varit hemma över helgen och tillbringat påsken med min familj så jag ska absolut inte klaga, men däremot mådde jag lite konstigt i lördags. Vet inte vad det var men söndagen var mycket bättre.
Men tillbaka till idag. Måndag som sagt.. Vaknade strax efter 10:00 och var super trött.. Har inte alls någon lust att vakna då egentligen, men jag måste ju det med tanke på att jag ska fixa mig och så till sjukhuset.
Så därför tycker jag inte om måndagar. Man är trött, man är seg och man får stressa.. Usch!
Men som vanligt så hinner jag blir klar tills taxin kommer trots segheten, stress och tröttheten. Dom som kom och hämtade mig idag var ju riktiga "tomtar"! Jätte snurriga och så.

B.la När han skulle till sjukhuset så började han köra åt fel håll. Sen stannade han och började fundera på om han skulle ha kört åt andra hållet. Så jag sa att "ska du ta E18 så kan du fortsätta åt det hållet du är på väg nu. Men vill du köra andra vägen så måste du vända." (Det säger ju sig självt liksom)
Sen när han kom fram till sjukhuset så stannade han utanför ingången och tänkte ringa avdelningen så dom kunde komma och hämta mig. Så då fick jag säga: Ursäkta? Dom ska inte komma ut hit, det är du som ska köra in mig till mitt rum. Osv...

Men jag kom fram och Pilla och Benjamin kom i samma veva. Han är ju så söt Benjamin. Jag tror han börjar känna igen mig nu. Det verkar så iallafall. Han tittar runt lite när han kommer, tittar mig i ögonen och sen ler. Super gulligt!
Sen på eftermiddagen har jag tagit prover som vanligt och sen lite senare strax efter 15:00 kom mamma, Sanna och Rasmus hit. Det är så roligt att se när dom tittar på varandra och funderar på vilken det kan vara. Tänk om något/några år? Då kanske dom är goda vänner. Vem vet?



Pilla leker med Benjamin (ligger nedanför henne) och Rasmus (ligger vid sidan)



Mamma och Rasmus som jag tog kort på i smyg. Men jag tyckte den vart fin.  Mamma ser lite drömmande ut, men jag tror egentligen hon kollar på TVn.

Sen den tid jag har varit ensam (efter att alla har åkt) så har jag bara kollat på TV och käkat middag. Middagen var ju lite kul faktiskt
Sköterskan kom in och frågade om jag ville ha mat, och jag frågade vad det var. Hon svarade rökt kalkon med mimosa sallad och potatis. Och jag sa: Gud vad gott!
Sen fick jag ju se det som skulle vara "kalkonen".. Hmm?



Haha!  Men gott var det och det är väl huvudsaken. Resten av kvällen har jag bara duschat, fått en påse blod (hb låg på 84) och sen har jag inte gjort så mycket mer.

Nu tänkte jag kolla runt lite på nätet och sen efter det eventuellt kolla på film eller sova. Har inte bestämt mig än. Men jag önskar er en God natt! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0