Saara tycker till...



Läs artikeln HÄR!



" Längst fram i mitten av salongen. Endast därifrån kommer sullstolsburna kunna se bio i nya Filmstaden i Västerås. En säkerhetsfråga enligt SF:s företrädare. Men skisserna upprör flera funktionshindrade. "

Ja. Dom ska tydligen bygga om Filmstaden. Det kommer bara bli två platser för rullstolar.
Som det är nu kan vi i rullstol sitta i gångarna i salarna bredvid vårat sällskap. Jag tycker det blir alldeles för lite plats. Endast två stycken!
Jag förstår att det ska vara säkert för folk att vistas på Bio ifall någon olycka skulle ske, men jag tycker ändå att det är konstigt hur dom tänker. Två platser är tok för lite!
Jag har varit på bio då vi var fyra stycken i rullstolar sammanlagt. Det var ganska trångt redan då, men det gick med nöd och näppe. Jag förstår inte hur det blir nu?

Vi funktionshindrade ska väl ha samma rättigheter och möjligheter som alla andra?

Dom skriver även att bioduken kommer skjutas bakåt så det blir längre avstånd mellan första raden och duken. Jag kan ju säga att det hoppas jag verkligen att dom lovar och det kommer bli så också. Som det är nu när man sitter längst fram är ju inte kul. Man får typ titta upp.
Och har man kanske redan problem med muskler, leder, nerver, skelett m.m (tänker på alla skador som en rullstolsburen kan ha) så måste det ju fungera bra för dem.

Jag är lite skeptiskt till deras ombyggnad - men det kan ju bli bra... Det återstår väl att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0