Fredag

God kväll!
Hoppas ni har haft en fin fredag och inga olyckor har hänt.
Det har det inte gjort för mig förutom att jag har haft ont ungefär hela långa dagen. Usch! Vaknade redan halv tre i natt och hade jätte ont. Det kändes så spänt.  Funderade om jag drömde någon mardröm då. Men minns inte.
Sen har jag fått smärtstillande hela morgonen. Oxynorm och morfin. Men morfinet hjälpte väldigt dåligt, vilket jag inte trodde att det skulle göra med tanke på att det är starka grejer det. Men men.
Så från halv tre på morgonen så var jag vaken till klockan 09.00. Då var det dags för omläggning. Mellan 06.00 och ca 09.00 så var jag nästan smärtfri. Det var skönt!
Omläggningen gick bra, men resultatet vart sådär. Han hade lindat så himla hårt. Det kändes som blodstopp. Efter omläggningen hade jag ont igen..
Så fick ganska mycket smärtstillande. Sen sov jag fram till kvällen. Var väl lika bra att passa på medans man hade smärtstillande i sig, man var trött efter den dåliga natten och även trött av narkosen.
Gud var det var skönt att sova då!
Sen på kvällen kom mamma och hjälpte mig lite. Är så glad över mamma! Hon är bland det  bästa som finns!
Men när mamma kom så bröjade det att göra ont igen. Tror det var för all smärtstillande gick ur kroppen. Då gjorde det skit ont.
Sköterskan ringde till kirurgen som la om och frågade hur omläggningen hade gått och varför det var så hårt lindat. Hon berättade även hur jag kände. Då hade omläggningen gått bra och han hade lindat hårt för att jag hade sagt att det är skönare när det är hårt lindat. Och ja det är det till en viss del.  Men inte så det känns som blodstopp. Inte gick det att släppa på lindorna heller för dom yttersta var gansak lösa. Alltså var det dom längre in som var hårda. I och för sig ger lindorna efter sig när dom har setat på men det tar ju ett tag. Men jag får stå ut.
Det är inte hela världen.
Klockan 20.00 åkte jag hem. Hemma har jag inte gjort så mycket. Tittat på talang och käkat godis och pizza.
Men är nu skit trött så ska nog snart sova. I alla fall göra mig i ordning. Vi hörs! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0