En fråga till er...

Nu blir det ett inlägg om datorer och min tanke om det.
Jag har en fråga till er: 
Är det någon som vet om det går att laga en dator skärm och hur mycket dom tar för det på ett ungefär?
Jätte snällt om någon vet och vill svara. Men förstår att det kanske är svårt att veta.
För helst av allt så vill jag ha min dator kvar. Tycker om den så mycket och har så många roliga saker på den som filmer, musik, spel och så. Ja ni kanske förstår?
Så först och främst ska jag ta reda på om den går att laga och går det att göra det så köper jag eventuellt en mindre dator och har i reserv och eventuellt ha med den mer till sjukhuset.
Går min dator inte att laga så får jag köpa en ny bra dator. Men jag hoppas verkligen min dator går att laga och jag är i stort sett beredd att betala vad som helst för att få den tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tyvärr kostar det oftast mer att fixa en ny skärm än att köpa en ny dator. Men kolla med ditt hemförsäkringsbolag om det täcks av det. Isåfall behöver du bara betala en självrisk på 1500kr så fixar försäkringsbolaget resten.

Kram

2011-06-26 @ 17:57:58
Postat av: Pilla

jag tror inte det går. för din dator är gammal också.

om det går så kostar det lika mycket som en ny dator. kram

2011-06-26 @ 18:31:18
URL: http://zpernillaz.blogg.se/
Postat av: Leila

Om du måste köpa en ny så kan säkert hårddisken kopieras över så du inte tappar något.

2011-06-26 @ 18:37:01
Postat av: Marie

Hej vännen!

Tyvärr har två av mina laptop hamnat på datoekyrkogården pga död skärm.... Pfta dör laptops på detta viset.

Laptop lever längre om man köper till en bottenplatta för drygt 300 kr som kyler av datorn. Skärmen dör ofta av överhettning.



Kram!

Marie

2011-06-28 @ 14:07:51
URL: http://lifslevande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0