Recension

Varför gråter inte Emma?



Handling:

Boken handlar om Arbogatjejen Emma. Hon som alltid fallit för fel killar och tidigt blev ensamstående mamma till en dotter och en son. Hon hade mött en trygg man och de planerade för ett liv tillsammans. Men en kväll stod någon ur det förflutna i dörren och tragedin var ett faktum. Emma blev svårt misshandlad. Hennes barn Max och Saga hade aldrig någon chans.

I boken väljer hon att träda fram och berätta sina känslor. Hon möttes av en djup beundran men också misstro. Med sin sorg ifrågasatt tog Emma sig igenom två rättegångar. Hon omvandlade tyskans hat till kärlek och framtidstro.
Men bakom fasaden pågick varje sekund en kamp att ta sig tillbaka till livet.

Vad jag tycker:

Varför gråter inte Emma är en otroligt stark bok som jag rekomenderar till lite äldre folk att läsa. Det är en bok med mycket känslor. Allt från sorg till hopp och tro. Det är en bok som berör och går rakt in i hjärtat på en. Iallafal mig. Jag i stort sett sträck läste den för ville veta vad som skulle hända os.v.
Dessutom vill jag påpeka att mycket i boken har inte framkommit i media utan det är berättat av Emma.

Se bokvideon här from Markus Junghard on Vimeo.

 

Mitt betyg:

 


Kommentarer
Postat av: Marlie - 93a mamman

Hej!

Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag använder jag, istället för mig. Jag har fått en del tillrättavisningar och försöker bättra på mig, men det verkar sitta enda inne i benmärgen på mig! Jag har ingen aning om det är norrländskt, det kanske det är. Eller så är det bara jag som är knas, för det är mest naturligt för mig att säga "jag" i vissa meningar. :-P

2011-01-19 @ 15:44:14
URL: http://mammamarlie93.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0