Jisses!

Jisses vad jag är trött. Inte mycket sömn inatt kan man säga. Släcker vid 03.00 för upptäcker då att klockan är så mycket. (Var så insatt i datorn) Hihi!
Jaja men sen var det bara att släcka och försöka sova. Det tog ju sin tid så klockan hann väl bli ännu mer.
Sen vaknar jag strax innan 10.00 och försöker somna om men det går ju inte för var så pissnödig. Haha intressant läsning va?
Jaja vaken är man men jag vill gärna sova en stund. Ska kanske vila sen men det finns så mycket jag vill göra. Jag vill läsa, titta på film, skriva ner roliga pyssel från en PANDURO katalog o.sv
Fick låna en jätte bra bok av syrran när hon var på besök på sjukhuset i torsdags. Den heter: Bara jag kommer hem.
Den är verklighetsbaserad. En självbiografi med andra ord eller vad det nu kallas.
Kommer bli en recension sen om den då jag har läst ut den
Sen senare idag blir det nog till att plugga. Måste komma längre in i boken och det är ju mitt ansvar eftersom jag pluggar på distans. Men jag ska klara det!


Boken jag läser!

Haha just ja. På tal om en annan grej. Måste berätta hur mycket en liten katt kan skrämma mig. Jag åker ju alltid sjukresa med bår. När jag kom hem så väntade vi på en taxi bil till som skulle komma och hjälpa bära upp. (Som en bärhjälp typ)
När jag ska förflytta mig från båren till sängen så står oftast vår ytterdörr öppen ut till trappen. Ni kanske tycker det låter knäppt men man ser om någon skulle ta sig in och det går ganska fort att flytta över sig.  Jag var inne ca strax efter halv 9 på kvällen. Och vanligvis kommer hon alltid fram och börjar jama och så, men det gjorde hon inte. Sen tänkte jag inte mer på det på kanske en timme. Då jag frågar mamma:
- Vart är Doris?
- Hon ligger väl och sover.
Fick jag till svar. strax innan 22.30 frågar mamma om hon har kommit fram och jag svarar nej. Då börjar mamma leta och vi ropar: DORIS! DORIS! kisse kisse kisse!
Men hon kommer inte fram. Då börjar vi misstänka att hon kanske kan ha lyckats ta sig ut då dörren stod öppen den korta tiden. Mamma går ut och ropar lite men hon kommer inte fram.
Men DÅ när mamma kommer in så ser hon en trött katt öppe i Sannas loftsäng. Och mamma säger:
- Där är hon ju!
Doris måste ha sovit så ljupt dom ca 2 timmarna att hon inte har hört oss. Den katten skrämde mig rejält igår! Det höll på att sluta i "katt"astrof! Men jag är glad att hon är hittad!




Där är den katten som höll på och skrämma skiten ur mig! Älskade katt!

Bye bye sålänge! Nu ska jag käka lite skinka och dricka saft. Haha! Sen får jag väl se vad jag gör... Hm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0