Jennys årsdag!

Idag är det den 5 februari. Ett datum som alltid kommer att vara speciellt för mig. Det är datumet då min syster gick bort. Saknaden är enormt stor men har lättare att hantera saknaden och allt runt omkring det nu. Har tänkt på många fina minnen som jag och Jenny har delat med varandra och många andra.

Ett minne som kom upp var när mamma, Sanna, Jag och Jenny var på kryssning med en annan familj.
(nämner inte hela namn för vet inte om dom vill ha sitt namn på bloggen)
Deras mamma "Å" var med, och hennes son "D" och dottern "L"
"D" är en barndomsvän till mig och "L" är en barndomsvän till Sanna. Jag minns att det var första gången dom åkte på kryssning. Jaja, ska inte dra ut på det. Minnet från den kryssningen med oss tyckte jag var kul.
Jag satt i en säng i hytten. (den säng som man ser rakt ut i korridoren och dörren var öppen)
Minns hur Jenny, "D", "L" och Sanna sprang runt i korridorerna bland hytterna. Tror dom b.la lekte jaga.
När man tittade ut i korridoren kunde man se hur dom svischade förbi skrattandes och höll på! Jag kunde inte vara med för använde kryckor då, men vi hade jätte kul ändå minns jag! :)
Därför satt jag i sängen och hade dörren öppen så ibalnd sprang dom in i hytten och var alldeles anfådda! Hihih!

Det finns många goda minnen! Från alla möjliga åldrar. Unga som lite äldre. Jenny va en fin människa som brydde sig om alla i sin omgivning fast hon själv hade det svårt.



"Tänder ett ljus i bloggen för henne"

Vår fina syster, dotter och vän. Nu är hon en fin ängel!

En dikt jag skrev förut. Den är inte så bra men vill ändå dela med mig av den:

Jag såg en ängel flyga förbi. Hon ville till himlen, hon ville bli fri.
För att slippa all smärta. Hon ville lätta på sitt hjärta.
Hon sa att allt kommer att bli bra och att hon kommer vaka över oss natt som da`
Hon ber oss att inte vara ledsna över det som har hänt, till alla som hon på något sätt har känt.
Ängeln lämnar mig, För nu ska hon till himlen och bli fri.
Något på jorden hon inte kunde bli!

Älskad och saknad!


Kommentarer
Postat av: muffins

åå jättefin dikt tycker jag, jobbigt med årsdagar av det slaget, tänker på dig och hoppas du har det bra ändå <3

kram

2011-02-05 @ 17:24:38
Postat av: Pilla

va fint <3

2011-02-05 @ 20:36:05
URL: http://zpernillaz.blogg.se/
Postat av: Denise 21 mamma till Kevni 5

Jag kan inte tänka mig hur det är att förlora någon så pass nära. Men du skriver ut det jättefint och jag kan inte tänka mig att du lämnar någon oberörd.

2011-02-06 @ 07:44:47
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Denise 21 mamma till Kevin 5

Det var så lite så :)



Kevin tackar så mycket!

Kram på dig.

2011-02-06 @ 13:24:04
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Denise 21 mamma till Kevin 5

Tack så jätte-jättemycket! Gud så glad jag blir. :)



Du är en jättesöt tjej du också! Skulle döda för dina ögon!



Kram!

2011-02-06 @ 13:31:15
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Cassandra

Oh vilken fin dikt! Den var jätte bra.

2011-02-07 @ 19:37:57
URL: http://caarnberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0