Torsdag...

God kväll!
Hoppas ni har haft en fin dag. Min har varit helt okej och det har varit skönt. Nu har föresten vintern kommit till Västmanland. Men frågan är om den har kommit för att stanna? Har ni fått snö än, där ni bor?

Just nu är jag på sjukhuset som vanligt så här på torsdagarna. Kom hit strax innan 16:00. Brukar vara här runt 15:30 men bärhjälpen hemma var lite sen så jag kom hit lite senare. Men det gör ingenting för jag har egentligen inte så bråttom hit. Alltså någon tid att passa har jag inte.
Tog prover som vanligt ganska dirket. Sen har jag bara kollat på TV, samtidigt som jag har fått blod. Hb:t låg på 81, så jag fick en påse.
Det var lite synd att jag fick blod. Hade velat gå på stan imorgon och kollat på julklappar men det kan jag troligen inte göra nu eftersom jag har fått blod. Då jag får blod så får jag ett annat dropp (Desferal) som tar nästan ett helt dygn. Alltså droppet blir klart imorgon kväll. Surt!
För hade behövt kollat julklappar för jag har inte köpt till någon och jag vill det så gärna!
För er som inte riktigt förstår så är inte alla dagar bra för mig att vara uppe av olika anledningar. Så då brukar jag försöka ta det på fredagen samma dag som omläggningen då allt är nytt och fräscht och man mår bra.

Jaja.. Nu har klockan precis passerat halv tio och jag har käkat lite kvällsfika och godis, och kollat på JulLotta på liseberg. Tänkte nu kolla runt lite på nätet och sen kanske ta något mer att äta innan jag ska fasta klockan 00:00




Syrran sålde burkar med massa gott i till en studieresa/klassresa som dom försöker samla till. Självklart vill jag ju bidra. Vill ju att dom ska kunna komma iväg om det går! Det är till Frankrike dom ev. ska till.

Nu ska jag fortsätta kolla runt lite på nätet och se på TV! Ciao!

P:S Fick en kommentar till inlägget om videon jag la ut tidigare. Någon skrev att den inte är "sann". Egentligen spelar det ingen roll om den är sann eller inte. Jag fick mig en ordentlig tankeställare ändå. Det finns så många barn och även vuxna som har det så här ute runt om i världen. Och det ska inte behöva vara så. Absolut INGEN ska behöva leva så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0