Tips på Julpyssel!

Tänkte visa ett pyssel som jag har gjort som är väldigt enkel. Även barn kan göra detta.



Du behöver:

En kotte
Guldpapper
Paljetter
Glitter lim
Lim
Träplatta
Grön och brun färg (jag använde hobbylack färg)

Så här gör du, steg för steg:

- Måla kotten grön och plattan i den färg du vill ha, låt sen torka.
- Limma kotten på plattan. Jag hade ett lim som tog ett tag att torka så jag fick hålla den ett tag och sen luta kotten mot något för att den inte skulle falla av.
-
Klipp ut två stjärnor av det guldiga pappret och limma sen ihop med toppen av kotten i mitten.
- Använd glitter limmet som julgrans glitter och låt sen torka.
- Ta några små paljetter (som du tycker är fina) och klistra sedan på kottens "grenar" som julgrans kulor.

Klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0