Min torsdag!

Hehe bloggar nu mitt i natten. Har pysslat hela kvällen igår (klockan efter 00:00) så jag har inte setat vid datorn förrän nu.
Så tänkte nu att jag skulle skriva några rader.
Det var ju torsdag igår. Det innebär att jag åkte till sjukhuset som vanligt klockan 14:55. När jag kom hit så försökte man ta prover ganska direkt. Jag sa innan dom skulle spruta in koksalt i slangen att "Nålen säkert inte kommer fungera för den var super trög förra gången". Jag hade ju helt rätt.
Sköterskan försökte ett tag men det gick inte. Hon lämnade "sprutan" i och gick sen iväg för att se vad man kan göra åt saken. Sen sa dom att det bara var att vänta på läkaren och se om han kunde fixa..

Strax efter 16:00 tiden kom pappa och Annabelle hit. Dom stannade i ca 30 minuter bara. Enligt honom var det för att han inte hade så mycket lösa mynt. Men jag vet inte?
Ska kanske inte klaga på att jag ser honom så sällan? Jag menar, han träffar nämligen aldrig Sanna. Har inte ens någon kontakt på telefon eller sms. Det är knepigt det där tycker jag .
Jag har sagt åt honom att jag tycker det är konstigt och att det känns fel att jag och han har kontakt men inte dem. Sen sa jag även att jag hoppas han snart hör av sig. Mer kan jag inte göra. Jag hoppas verkligen han tar tummen ur röven och hör av sig till henne.. Gör han inte det så får han skylla sig själv - Han håller på och förlorar en dotter till...

Nog pratat om det. Jag blir bara så arg... Tillbaka till idag. Jag fick vänta ett tag till läkaren skulle komma och kolla till nålen och eftersom han "aldrig" kom så tänkte jag testa själv om det gick att spruta in koksaltet. Sprutan var ju kvar och jag har ju sett hur dom har gjort tusen gånger typ, så jag testade och testade. Testade sen att trycka lite på min port-a-cath och då gick det! Whululu!!
Så jag larmade på sjuksköterskan och sa att "Nu funkar det! Visserligen är det jätte trögt.. Nu behöver inte läkaren komma!"
Så då tog vi proverna. Mitt HB låg på 80 så jag har fått en påse blod. Och mitt kalium låg på 5,8. Det är ganska så högt tyvärr.. Vet inte varför det stiger såpass ibland?

Sen nu på kvällen har jag typ kollat på TV och pysslat.. Gjort en smällkaramell och en annat typ av smällkaramell. Det är rätt kul att klistra och klippa





Nu ska jag kolla på onsdagens och gårdagens jul kalender och efter det sova.. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0