Jul pyssel!

Ett pyssel som passar folk i alla åldrar!



Jag använde:

1 toarulle
Rött crepe papper
Hobby lackfärg - Röd, vit och beige
Vitt silkespapper
Papper i guld, svart, vit och rött.
Garn tråd
lim

Så här gjorde jag:

1. Måla toarullen. Beiga delen på rullen blir ansikte. Röda delen är där luvan ska sitta och vita där skägget sen ska vara. Låt torka!
2. Limma på crepe pappret på rullen och knyt sedan ihop garntråden (spara lite tråd för upphägning) i mitten av pappret så det vart en "luva".
Pappret måste gå minst ett varv runt rullen!
Sen klistrade jag dit två stjärnor.
3. Tog sen det vita pappret och klippte två avlånga cirklar till ögon och en röd till näsa, och klistrade dit. Därefter klistrade jag dit två lite mindre cirklar av det svarta pappret till pupillerna.

Det går säkert att måla dit annars!

4. Klipp till en lagom stor bit av det vita silkespappret så att det räcker minst ett varv runt toarullen. Sen får du klippa till längden beroende på hur långt "skägg" du vill ha. För att få till skägget måste du vika pappret så att det blir som ett "dragspel". Alltså viker upp ena längden ca 1cm, sen vänder du på pappret och viker åt andra hållet ca 1 cm igen så blir det som ett dragspel tillslut.
5. Limma skägget på rullen. KLART för upphängning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0