Pyssel..

Mitt senaste pyssel som jag har gjort.



Ramen.



Närbild på mönstret.

Har gjort om en vanlig trä ram. Målade den guld och använde degupage lack och lite bilder.
Tycker det är jätte kul att pyssla med decupage. Man kan göra om så himla mycket!

Hur jag lackar med decupage "steg för steg":
1.
Jag ser till så att ytan är fri från hårstrån och annat smått.
2. Lackar den yta som bilden ska vara på.
3. Lackar på bilden och runt om igen.
4. Låter allt torka!
5. När allt är tort, lackar igen. Sen klart!
Anledningen till att jag gör så, är för att jag inte tycker det sliter då. Allt håller alltså bättre!

Kommentarer
Postat av: © sarastille

Hej! :) Anmäl gärna din fina blogg till min DagensBlogg-tävling, vinnaren blir länkad inför mina 2000-3000 besökare :) ha en bra kväll!

2011-08-09 @ 17:16:16
URL: http://saramagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0