God natt! (inlägg om tisdagen)

Nu har jag inte skrivit på några dagar igen. Det blir bara inte av. Nu för tiden när jag är på sjukhuset så orkar jag inte sätta på datorn. Dom dagarna jag åker in (måndagar och torsdagar) Har jag typ gjort mina rutiner som:
1. Se på TV.
2. Sängtvätt (måndagar) dusch (torsdagar)
3. Kanske pysslar lite (börjar bli tröttare)
4. Äter någon kvällsfika.
Sen är jag skit trött och orkar aldrig sätta på datorn typ. Därför bloggar jag i stort sett aldrig på Måndagar och torsdagar.
Haha sjukhuset gör en trött!
Sen brukar jag alltid släcka för dagen. Men jaja..
Idag är det tisdag och det börjar lida mot sitt slut. Jag har haft omläggning idag. Kvart över ett fick jag tid. Skulle igentligen ha varit klockan 2 så det var skönt att det ändrade sig. Det har varit riktigt jobbigt med stumpen. HAde vätskat igenom en hel del och det kändes så blött. Inte kul!
Innan omläggningen har jag typ bara slappat och sovit på förmiddagen. Sen efter lunch kom en personal från lekterapin och hälsade på en snabbis. Pratade lite om allt möjligt och pratade även om hon skulle behöva fylla på ngåt i min pyssel låda (som jag alltid har på mitt rum)
Sen bar det av till OP. Omläggningen tror jag gick bra och jag är glad över resultatet. Hade inte så jätte ont heller. Haha det var lite roligt för når dom kom och hämtade mig från uppvaket så höll dom på hela tiden och sa: Oj vad hon är trött! (jag var det också)
Men när jag kom in i mitt rum så kvicknade jag till och sköterskan säger: Nu vaknade hon till!
Haha!
Senare kom mamma och hon hjälpte mig med lindningen. Och sköterskan säger typ en timme innan att jag måste kissa innan jag åker hem. Och jag var ju inte kissnödig. Och kissar man inte innan man åker hem så frå man inte åka. Helvete vad sur jag blev. (Det har jag nämligen sluppit på barn) Så allt vart stressigt (dom är lite långsamma)  och jag fick försöka kissa på beställning o.sv.. Usch!! Inte ett dugg kul. Sen vart klockan 20.00 och gud va skönt det var att lämna dem när man var så sur. (jag tycker om dem annars men detta var fan jobbigt)
Nu är jag iallafall hemma sen klockan 21.00 ungefär. En äldre människa körde mig. Trevlig och prata med även fast man pratar om sådant som inte intresserar mig. Haha vi pratade om älgjakten som pågår just nu och han hade sett lite älgar här och där som han berättade om. Sen kom vi in på vildsvinsjakt innan bärhjälpen han komma. Haha men det var trevligt! 

Nu ska jag läsa lite bloggar och ta mina mediciner och sen försöka sova. Finns inte mycket att göra. Mamma pajjade lampan i mitt rum! haha! Klant! Så jag använder mobilen och datorskärmen som lampa just nu.

Men jag älskar dig ändå mammsi!

Kommentarer
Postat av: pernilla

tack gumman:) jag kommer köpa jätte fina hello kitty grejer till dig,jag lovar. och såna chips om jag hittar:) vi ses i morgon.kram

2010-10-13 @ 12:30:06
URL: http://zpernillaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0