Om jag fick bestämma..



... Så skulle jag göra så att Färdtjänsten blir billigare. Jag kan ta ett exempel: Jag bor i Hallstahammar och en resa tur och retur till Västerås som är staden bredvid kostar sammanlagt 210 kr för en vuxen. Barn är det bara 20 kr tur och retur.. Det är ju för mycket med 210 kr! Det går buss mellan städerna och jag tycker priset ska vara lika mycket som busspriserna. Alla som åker färdtjänst kanske inte kan åka buss av olika anledningar och ska vi behöva betala en förmögenhet för det? Det är helt sjukt!
Håller man sig i staden med färdtjänst skjuts så kostar det 30 kr en enkel resa. Vad är det med buss? Runt 20?

Sänk färdjänsten! Vi som inte kan åka buss har ju samma rätt som alla andra!

Håller ni inte med?

Kommentarer
Postat av: matte b

åker själv färdtjänst, håller fan med!

2010-03-16 @ 00:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0