Omläggningsdag

usch! idag var det omläggning. resultatet blev inte bra. stumpen är nästan lika tjock som en fotboll och gör ont.
inte kul alls. För övrigt har hela dagen varit jobbig. Först säger dom på OP att omläggningen blir före lunch. Konstigt tyckte jag för då har dom nå speciella operationer. Men jaja tänker jag och körs in i duschen.
Mamma var också här då. Duschen var jobbig. Det kändes som om det bara ville rinna ur stumpen och jag var rädd och frös som bara den.
Hahah fast mamma fixade mitt hår :D Jag kunde bara ligga där och blunda sålänge. (vill påpeka att jag duschar med en liten anduk över mig så jag är inte helt näck inför folk) Men kroppen tog jag själv. :P

Efter duschen fick jag reda på att omläggningen har skjutit till efter lunch. Suck! Så jag låg och väntade och väntade. Lymfterapeuten kom vid halv tolv och det var ju super skönt med massage. Det enda possetiva med min dag..

På operation fick jag träffa "A" som la om och berätta hur jag ville ha det. Jag berättade att jag gärna ville ha lite mer kompresser på stumpen för att det vätskar så mycket. Men det vart överdrivet mycket...
Inte nog med det så har biljetterna kommit för musikalen. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dom för jag kan ju inte gå.. :(

Förlåt att jag är så negativ men det är svårt att vara glad när allt bara är jobbigt. Inget är på min sida just nu!!

Såhär ser min stump ut för tillfället. Det brukar vara ungefär som mellan dom röda strecken (fast rakare då) Så nu ser ju hur tjock den är. Ska söka kärlkirurgen imorgon så han får berätta va fan han har gjort. Detta är inte okej!

Kommentarer
Postat av: mattias b

endra dan upp endra dan ner så är livet kram

2010-01-27 @ 00:31:53
Postat av: Lina

Halkade in av en slump och tänkte bara säga hej :)



Vilken fin blogg du har! Får man fråga vad din sjukdom innebär?



Jag hoppas du får en underbar dag!



kram

2010-02-02 @ 08:28:45
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0