Får man göra så?

I måndags ringde jag mamma för att prata lite. Hon var inne på COOP i hallstahammar och skulle precis betala.
Där fanns det en skyllt där det stod: Om vi glömmer att fråga efter ditt med mera kort så får du en chokladkaka gratis.
Då hörde jag mamma fråga Sanna (min syster som var med i affären) om hon skulle ha en chokladkaka, för dom hade glömt fråga om det.
Sanna ville inte ha och jag säger i luren till mamma: "Det är klart ni ska ta en cokladkaka jue!"
Mamma säger "vänta!" till mig och så hör jag henne säga till den i kassan på skoj att hon har en i luren som vill ha kakan (alltså jag)
Så vi fick en. Hahah! Det var faktiskt lite skoj tills jag fick reda på en grej... Jag var på sjukkhuset och skulle få den då jag kom hem. När jag var hemma sen så frågade jag om den fanns kvar. Mamma Berättar att den chokladkakan gick ut: 09.02.2010.

Dom gav alltså ut gamla chokladkakor! Tänk om någon blir sjuk av den? Hoppas detta ger dem ett sämre rykte. Inte precis en bra reklam att ge ut gamla chokladkakor... Men frågan är: Får man göra så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0