Natt inlägg från sjukhuset!

Är på sjukhuset som vanligt på torsdagar. Kom hit mellan tre och halv fyra. Det togs prover direkt och mitt HB låg på 80. Fick en påse blod. Trodde jag skulle få två för det brukar jag få då det ligger på 80. Men men.
Hehe undrar hur mycket blod man igentligen har fått? Alltså sammanlagt. Måste vara mycket! Eftersom jag nästan får en gång i veckan.
Ja. Vad har man gjort idag då? Sovit så länge jag bara kan och får, typ packat till sjukan och sen har man inte gjort så mycket annat hemma.
Och på sjukhuset finns det inte så mycket att göra. Kollat på TV. Dom har ju platt TV i vissa rum och det känns ju coolt för att vara Västerås sjukhus! Annars är det bara gamla antika grej.
Skulle igentligen ha duschat nu på kvällen men dom hade inte tid. Nattpersonalen kom in vid halv elva och sa att vid ett så kunde jag få duscha. Men jag sa nej. Visst, jag är vaken då men jag orkar inte duscha då. Bara att duscha på kvällen är jobbigt liksom. Det är ju inte som för vissa andra att bara kliva in i duchen och sen kliva ut. Utan jag måste hasa över till en duschvagn. duscha, sen måste man torka hela duschvagnen. Och sen hasa över till sängen igen och det tar sin lilla tid.
Så jag gjorde en sängtvättning istället. Och nu ligger jag bara och kollar runt på nätet. Skönt att sova då allt känns rent :)
Ska nu kolla om det finns något roligt att se på webb tv och ta en insommningstablett, (om inte, så läser jag en stund)  och sen sova. Det är omläggning idag. Vet dock inte vilken tid men jag fanns iallafall med på OPlistan.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0