God kväll!

Usch mår inte bra.. Ont, det är obehagligt. feber typ hela dagen. Det har legat på 38.5.. :( Tråkigt!
Har urinvägsinfektion så nu får jag två sorters antibiotika. En tre ggr/dag och en annan bara en gång per dag.
Får dom intravenöst via min port.

Nu på kvällen då Pilla var här så har vi pratat lite, fortsatte kolla på Idol, sen tittade vi på en film som hette Sjätte sinnet. Väldigt bra film tycker jag. Men förstod den inte riktigt så Pilla fick förklara lite. Heheh! :P
Sen, bytte jag till ett nytt sängbord här på sjukan och Sanna var så flitig och hjälpte mig att flytta över mina grejet. :)
Sen vart det mer tv tittande som Top Model, Ensam mamma söker och typ där började jag halvsova.
Tog och kollade febern vid 20.00 tiden och då låg det på 37.7 så då tog jag alvedon som jag alltid får vid den tiden och tänkte att då blir den väl inte högre?

Men det vart den vid 21.00, strax efter kollade jag igen och det låg på 38.5 igen..
Hoppas bara jag inte har feber imorgon då jag har omläggning. Då vet jag inte hur man gör. Om dom söver ändå eller vadå? Kan feber hindra det? någon som vet?
Jag menar, jag måste ju lägga om. Har även fått tid. 08.00 på morgonen. Då brukar min temp inte vara så hög så det är bara och hoppas! :S


Nu har alla åkt!
Ska snart käka lite och sen kolla in lite andra bloggar tror jag och sen läsa och sen efter det sova.

God natt med er! <3

Handling om filmen för er som inte har sett den. Rekomenderar den faktist.

Sjätte sinnet!
Thriller från 11 år men jag rekomenderar inte 11 åringar att kolla på den. Den är inte så läskig men är man en känslig tittare så ska man kanske inte se den och den kan vara svår att förstå.
Har även ljud i filmen som gör att man hoppar till ibland. :P

Filmen handlar om Barnpsykologen Dr Malcom Crowe som är besatt av att hjälpa utsatta och plågade barn. Han arbetar så hårt att hans hustru Anna kommer i andra hand. Dr Crowe har blivit hyllad för sitt arbete, men han är inte fel fri. Han har gjort en felbedömning som inte får nå bra konsekvenser. Därför gör han allt för att försöka lyckas med sitt senaste fall , åtta årige Cole Sear.
Cole tycks ha ett sjätte sinne som ger honom fömågan att se och kommunicera med det döda. För honom är det oerhört plågsamt, eftersom han inte förstår varför de döda söker upp han.
Cole vågar inte berätta för någon om sin förmåga. Sakta lär Dr Crowe och Cole att känna varandra. Psykologen utforskar  och försöker hitta förklaringen till Coles krafter. Resultatet blir väldigt översakande för em båda...

En väldigt bra film tycker jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0