Omläggningsdag!

Haft omläggning idag. Är lite missnöjd över hur det blev. Det var inte stig som la om såren vilket jag tycker blir bäst. :)
En jobbig grej är att dom har börjat med att jag ska duscha direkt innan och även byta säng för allt ska vara rent.
Duscha förstår jag (förut har det blivit lite enklare med tvättlappar och så för att man inte ska blöta ner stumpen och lindorna, och håret tar man i duschen. Har en rullis man kn vicka bak så att det blir som hos en frisör typ) Men jag förstår inte varför man ska byta säng också? Räcker det inte med att byta lakan inför det?

Var lite jobbigt och duscha idag. Hade ont i stumpen och dom kom in tio över sju ungefär då jag låg och sov och bara: nu ska du duscha!
Sen måste jag ha en person med mig i badrummet för att den ska lyfta upp stumpen. (det är en liggdusch) Och det blir blött i lindorna och så. Det suger att man inte ens knappt kan duscha ens själv. :(
Jag och en barnsköterska rök ihop  imorsse, hon tycker väl inte om mig nu. Hihi!
Hon tyckte b.la att en skulle hålla i stumpen och en till skulle tvätta mig. Men det gör jag förihelsike själv! :O
Men jag hade en handduk över så man inte ligger helt näck för den som håller upp stumpen. Inte mysigt..

Annars har jag bara sovit idag efter omläggningen. Jobbigt när man är missnöjd över omläggningen och måste ha det tills på måndag då det är nästa gång.
Vilket snurrigt inlägg det blev nu men aja.. Hade bra!

Kommentarer
Postat av: JHNA SUGARFUCK

Svar: Du får googla.

2009-10-15 @ 23:25:52
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0