Måndag = Omläggningsdag.

Ja, har haft omläggning idag. Det gick verkligen inte bra för min del. Hade ont redan innan. Vaknar sedan upp på uppvaket och hade ondare än ondast typ. Var inte alls kul! Jag typ grät och grät.. Och värken gav aldrig med sig heller. Var jätte trött efter narkosen men kunde inte få vila ut pga värken som höll i hela eftermiddagen i stort sett. Var bland det värsta jag har varit med om måste jag medge. Usch!
Och detta gör mig bara rädd tills nästa omgång. Men jag hoppas det inte blir så igen.

Framåt kvällen började smärtan avta för en barnsköterska hjälpte mig av med en linda och jag fick morfin (fick OxYnorm och stesolid tidigare men det hjälpte inte ett dugg)
Så himla skönt att värken avtog men sen kom nå stickande känsla och jag drog med mobilen på det stället för det är lindor över så man måste trycka hårt med fingrarna isåfall om man ska klia. Därför tog jag min handspegel och mobilen emellanåt. :)
Men det ville aldrig ge sig heller, det utvecklade sig till världens klåda. Så jag fick en tablett mot klådan och sakta men säkert började allt ge sig och jag var så himla trött. Jag sover ju oftast annars efter narkosen dirket men det gick ju inte. Då allt började ge sig så började jag äntligen slappna av och somnade tillslut och det var skönt! :)

Hehe nu hör jag något barn ute i korridoren. Är dom vakna än? :P Hihi!
Nu ska jag nog käka något. Har inte ätit på hela dagen (haft näringsdropp) jo 2 bullar har jag ätit som mamma kom med. Om du läser detta mamma, förlåt att jag var så sur. Älskar dig!

Kram på er alla!





En grej man ofta får på fingret då man b.la får morfin. Jag tror det är till för  att se puls och syresättningen. Inte helt säkert..



Apparaten! Tror det översta är syresättningen och understa är puls men somsagt inte helt säkert. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0