Besök av Johanna idag :)

Ni minns att jag skrev att jag hade ont igår? Somnade väldigt sent. Vid halv tre på morgonen somnade jag. :(
Så jag var bra trött på morgonen sen men aja.
Mamma kom hit idag strax efter halv 11 ungefär tror jag.

Det var ungefär då jag vaknade. Fast det var inte mamma som väkte mig. Det var sköterskan som inte tyckte jag skulle sova mer :O Taskmört

Hahha! Så det var bara och vakna till. Men kunde ialla fall inte sova för jag fick jätte ont igen. Det är jätte jobbigt då man får ont. Speciellt så ofta som jag kan få det. :(
Då vart jag nervös för Johanna skulle komma och jag ville absolut inte ha och och ville komma upp. Men det är ju tur att det finns smärtstillande som oftast hjälper mot min värk. Annars hade jag ju inte klarat mig.
Men jag sa till Johanna att hon får komma iallafall fast jag har ont. Nu har jag inte träffat henne på länge.
Strax innan hon kom så tänkte jag pröva gå upp i rullisen. Skulle det inte funka så är det  bara att lägga sig i sängen igen. Huvudsaken man gör ett försök och det försöket jag gjorde gick bra. :)

Då johanna var här så var vi på lekterapin och pysslade. Hon målade värmeljus stakar och jag fixar en ram. Sen så drog vi till skiljebo centrum och handlade. Köpte lite glass och Hallonsoda. Så himla gott! :)
Haha måste ha sett ganska kul ut för när vi gick mot Skiljebo så åkte Johanna "tuff tåg" efter mig. Jag åker ju permo om dagarna så ni vet så jag känner ju inget men det gick bra. :D

Vid 3 tiden var det dags för min tand behandling igen. Jag har inte nämt nånting om den här men kan berätta lite. Jag gör den behandlingen varannan vecka för att skydda mot karies och "stärka" tänderna. För jag har så himla lätt att få hål i mina tänder. Dels för att jag tar mediciner som kan orsaka karies, min mun är torr, trånga tänder (dock inte överallt) och sen kan jag erkänna att jag är dålig på och borsta tänderna ibland...
Men behandlingen gick bra.

Johanna åkte hem för ca en timme sen. Nu sitter jag här ensam på sjukhuset. Har ganska så tråkigt men hoppas mamma kommer sen. Sen skulle det självklart vara kul om någon syster kom också. Älskar dem! <3

Det är skönt att jag inte har så ont nu. Är nästan smärtfri. Det var bara tidigare det gjorde ont. Hoppas det inte kommer
tillbaka mer idag. :)


En ny bild på mig

Jag vet inte om ni ser den vita kompressen på bilden som är ovanför bröste men jag tänkte bara berätta lite snabbt att det är en port-a-cath jag har där. Och vad är det då kanske ni undrar?
Det är som en infart som går till ett stort kär i halsen för att kunna ta prover ur och ge intravnösa grejer.. Den funkar mycket bättre än en nål i armen för mig eftersom jag är lång liggande. Port-a-cath nålen behöver man byta efter ca 14 dagar. Har man en nål i armen så behövs den oftast bytas oftare.
Och port-a-cathen är inte i vägen på samma sätt som en nåll i armvecket eller handen.
Ganska smidig grej måste ni hålla med om? ;P

Tack för dagen och sällskapet Johanna! :) <3

Kommentarer
Postat av: Daniel

Så söt du e!

2009-07-08 @ 08:58:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Randy

Vart hade du ont? :/

2009-07-08 @ 15:45:17
URL: http://www.randys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0