Omläggning imorrn.

Nu är klockan ca halv 12 och jag har precis käkat lite ägg.. Är inte så hungrig så det blir bra med två ägg. Hehe.
Glömde berätta i tidigare inlägg att det även togs prover idag och mycket var väl inte så bra om jag förstod det hela rätt. Blodvärdet var lågt så jag har fått blod. Nu sitter jag med medicinen som tar 24 timmar sammanlagt. Första påsen ska bytas ca 3 inatt. Uj uj!
Föressten så sov jag inte så super bra inatt heller. Innan jag skulle släcka och sova så ser jag att det hade kommit en röd fläck på stumpen (alltså blod för er som inte fattar)
Och sen den där blödningen jag hade så går inte jag och blod ihop något mer. Gillar verkligen inte blod. Det har desutom en färg som gör att det ser mer ut än vad det kan vara. Usch! Nog talat om blod.

Det var även något annat som var lågt. Som man fick ha 30 som lägst och jag har 15 så det var ju absolut inte bra. (minns bara inte vad det var dom pratade om vad det var)
Så nu har min läkare sagt att jag ska äta bättre och det förstår jga men det är inte så himla lätt när sjukhus maten smakar så himla illa. Ni vet ju själv ni som har legat inne. Eller ni kanske tyckte maten var god?!
Sen ska jag även dricka 4 näringsdrycker som har 300 kalorier (en flaska) på en dag. Jag förstår inte riktigt hur min läkare tänker. Visst jag kanske måste skärpa mig lite med maten men jag tror inte jag får ner så mycket som hon vill att jag ska äta.
Aja! Nu ska jag väl be om ett gals oboy med lite is i innan 24.00 för då ska jag fasta och det är klara drycker som gäller å. Vet inte va mjölk räknas som. Så det är väl bäst att det är färdig drucket runt den tiden,
Vad duktig jag är! :) Haha nej då!

Men vi får se om vi hörs senare annars hör jag av mig imorrn någonting beronde på när omläggningen blir av. Tror att det kan bli sent eftersom jag inte ens var OP amäld.
Hoppas verkligen att det blir mycket bättre gjort imorrn så jag kan vara uppe i rullisen och må bra och ta mig ut till hälla på fredag.

Puss och kram på er underbara läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0