min dag

Hej,, jag bloggar sent.. som vanligt.. Suck!
Kunde ha bloggat innan omläggningen men jag orkade ärligt inte.. Sov skit dåligt inatt för jag var rädd.. Det kändes som om det rann ur såren ur stumpen så det gjorde mig vaken tills jag somnade dödstrött..
Tur personalen är gulliga och kommer in och kollar på nätterna om an vill det. Men det hindrar faktist inte min rädsla så mycket. Jag är extremt rädd för blod (om det kommer ur min stump) annars är det okej.. Konstigt va?
Aja nog snackat om det... Inte så trevligt ämne kan man ju säga.. Hihih!

Omläggningen skulle ske vid 13.00 tiden. När vi väl kommer dit så får jag förberedelse sal 14. Sen ändrar dom det till sal 9. Korridoren så ser vi en annan patient som kör in i det rummet. Så då får vi rum 11 men det var fullt med saker och dom fick möblera om lite där inne. Så dom kan hålla på! Hahah!

Fick dock vänta en halvtimme innna jag fick komma in på operationssalen. Det var en lång halvtimmes väntan men det blir ju så är man ligger ensam i ett rum utan att ha nåt att göra typ vlket jag har ganska svårt för.. Måste jag medge.
Men ialla fall, omläggninggen gick bra. Det var stig som la om. Då blir det oftast bra. Jag fick reda på hans ålder idag och han är över 60 år, då kände jag bara att: nej Stig kanske går i pension snart! HAn som är så duktiig med det han gör!! OH NOO!!
Aja, hoppas han stannar lite längre för dom på operation sa att doktorer ibland kan stanna nåt åtr längre.

Sen hamnade jag på uppvaket, hade lite ont men inte alls så mycket. Så jag fick lite smärtstillande. Sen hamnar man inne på rummet på avdelningen när man har legat på uppvaket ett tag. Så vidare på rummet.
Mamma åkte hem sen och kom senare nu på kvällen med Jenny och Sanna.
Trevligt va? Hehe!
Nu är jag ensam för dom skulle handla tror jag och Sanna har ju skola imorgon så det ska väl inte bli allt för sent för henne. Jag har även haft lite feber.. Undrar vad det beror på? har jaft feber hit och dit, då och då i veckan.. hmm??

Jag ska kiak runt nu lite på datan (som vanligt) och se om det finns något roligt på tv.. Kanske äta något också? Har inte ätit nu idag eftersom jag har fastat, sovigt och inte vart hungrig då jag har kunna ätit. Har dessutom haft näringsdropp.

Allt för mig just nu! Hör av mig senare! Bye bye!

(nu vart det ju seriöst ett tråkigt inlägg, men så är i och för sig mina dagar. Ganska lika och tråkiga.  Men men)

Kommentarer
Postat av: e

hoppas du har haft en bra torsdag? (:

2009-08-27 @ 23:52:39
URL: http://metrobloggen.se/frokenbitterfitta
Postat av: sannie

Ha en bra dag idag :)

2009-08-28 @ 11:06:01
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: HelloNicki

Heej, hoppas allt är bra! Fin blogg du har!



TÄVLING!



Jag har just nu en grym tävling i min blogg :) Var med och tävla och tipsa gärna om den i din blogg!



http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment



Kram!



2009-08-28 @ 12:59:58
URL: http://hellonicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0